Registratie UZI abonnee

Registratie UZI abonnee

De zorginstelling kan een zogenaamd UZI servercertificaat installeren op het eigen systeem. Met dit servercertificaat kunnen beveiligde verbindingen worden gemaakt waarop niemand kan meekijken en kan zien welke gevoelige informatie wordt uitgewisseld. Een UZI servercertificaat is niet gratis en behalve het systeem waarop het certificaat wordt geïnstalleerd moet ook de omgeving waar het systeem staat aan een aantal voorwaarden voldoen. Informatie over onder andere deze voorwaarden, het aanvraag- en installatie proces en de kosten is te vinden op de website van het UZI register.
Let op: een UZI servercertificaat is specifiek voor een bepaalde zorginstelling.

Voor verdere informatie en aanvragen van de UZI-pas klik hier.

Handleiding aanvraag UZI servercertificaat

Handleiding registratie UZI-abonnee

 

De bronsysteemleverancier kan kiezen om centraal, voor alle klanten, een zogenaamd PKIoverheid-certificaat te plaatsen. Het PKIoverheid-certificaat is een computerbestand dat fungeert als een digitaal paspoort. Het bevat gegevens die nodig zijn voor beveiligd internetverkeer. Hier wordt uitgelegd hoe een en ander werkt. Voor het aanvragen van een PKIoverheid-certificaat wordt verwezen naar de pagina van Logius. Bij deze oplossing hoeft de zorginstelling geen verdere acties te ondernemen.